Všeobecné obchodní podmínky

Pro spotřebitele

Obchodní společnosti

PROWORK spol. s r.o.
se sídlem Jungmannova 1119/2a, Pod Cvilínem, 794 01 Krnov
IČO: 62362496
DIČ: CZ62362496
Vedené u Krajského soudu v Ostravě, vložka C oddíl 13180

Kontaktní údaje:

Adresa: Jungmannova 1119/2a, Pod Cvilínem, 794 01 Krnov
Telefon: +420 603 195 855 (zákaznický servis), +420 724 202 885 (obchod, servis)
E-mail: eshop@therapia.cz

1. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti PROWORK spol. s r.o., se sídlem Jungmannova 1119/2a, Pod Cvilínem, 794 01 Krnov, IČO: 62362496 (dále jen „prodávající“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a spotřebitelem, tedy fyzickou osobou jednající mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese www.therapia.cz, a to prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

1.2. V případech, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání, nebo je právnickou osobou, neuplatní se tyto obchodní podmínky, ale obchodní podmínky pro podnikatele.

1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

1.5. Kupující je též povinen postupovat dle Návodu k použití a údržbě, který je kupujícímu zaslán spolu se zbožím a je dostupný i na webovém rozhraní obchodu prodávajícího.

1.6. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

2. Uživatelský účet

2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce www.therapia.cz může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). Kupující může provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího.

2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

3. Uzavření kupní smlouvy

3.1. Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji, a to včetně uvedení cen. Ceny nabízeného zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Veškeré nabídky prodeje zboží umístěné ve webovém rozhraní obchodu jsou nezávazné a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí zásadně v případech, kdy je zboží doručováno pouze na území České republiky.

3.3. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o: objednávaném zboží, vč. výběru koleček, způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).

3.4. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“ nebo na jiné tlačítko obdobného znění. Kupující tímto bere na vědomí, že konečným potvrzením objednávky kliknutím na takové tlačítko se zavazuje k zaplacení ceny zboží. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

3.5. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

3.6. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího. Spolu s akceptací objednávky zasílá prodávající kupujícímu rovněž aktuální znění kupní smlouvy a obchodních podmínek ve formátu PDF.

3.7. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).

4. Cena zboží a platební podmínky

4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

a) bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 156993977/0300, vedený u společnosti Československá obchodní banka, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“);

b) bezhotovostně platební kartou.

4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

4.3. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy.

4.4. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby, kterým je číslo objednávky. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

4.5. Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

4.6. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat, pokud není uvedeno jinak.

4.7. V případě, že na straně prodávajícího došlo ke zcela zjevné technické chybě při uvedení ceny zboží ve webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu, a to ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno přijetí objednávky podle těchto obchodních podmínek. V takovém případě si prodávající vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy.

4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.

4.9. Udává-li, propaguje-li nebo zobrazuje-li prodávající některé druhy zboží jako zboží, které je v akci či ve slevě, zobrazuje prodávající u takového zboží rovněž informaci o tom, jaká byla nejnižší cena, za kterou prodávající daný druh zboží nabízel a prodával v (i) období posledních 30 dnů před zahájením akce nebo slevy, (ii) v období od začátku prodeje takového zboží, je-li zboží prodáváno kratší dobu, nebo (iii) v době 30 dnů před prvním poskytnutím slevy, zvyšuje-li prodávající slevu z ceny postupně (dále jen jako „cena před slevou“). Nezobrazuje-li prodávající takovou informaci o ceně před slevou přímo, informuje tímto kupujícího, že cena zobrazovaná na webovém rozhraní obchodu jako cena předešlá (např. naznačením přeškrtnutí či odlišným zobrazením) je rovna ceně před slevou a zobrazuje-li prodávající akce či slevy pomocí prvku, který v sobě zahrnuje procento (%), je takto udávaná sleva nebo akce vždy počítána z ceny před slevou.

5. Odstoupení od kupní smlouvy

5.1. Nejedná-li se o případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit podle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu ve lhůtě uvedené v předchozí větě alespoň odesláno.

5.2. Prodávající doporučuje kupujícímu, aby pro odstoupení od kupní smlouvy využil on-line formulář odstoupení od kupní smlouvy, který je dostupný na webovém rozhraní obchodu. Přijetí odstoupení od smlouvy bude kupujícímu ze strany prodávajícího potvrzeno bez zbytečného odkladu dle § 1830 občanského zákoníku.

5.3. Kupující může místo on-line formuláře využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu těchto obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy v tomto případě může kupující zaslat na adresu sídla prodávajícího nebo na kontaktní e-mail prodávajícího eshop@therapia.cz.

5.4. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 písm. d) občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo vyrobeno podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám.

5.5. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.1. těchto obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do 14 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy výlučně na adresu sídla prodávajícího. Zboží není možno vrátit spolupracujícími kamennému obchodu či autorizovanému prodejci. Kupující bere na vědomí, že odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Nárok na úhradu vzniklé škody dle předešlé věty je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení ceny a nákladů na dodání zboží.

5.6. Odstoupení musí obsahovat identifikaci kupujícího (kontaktní adresu, telefon a elektronickou adresu). Pro urychlení procesu prodávající doporučuje, aby kupující spolu s vráceným zbožím předložil kopii dodacího listu a fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, a dále písemné vyjádření o odstoupení od kupní smlouvy a zvoleném způsobu vrácení kupní ceny zboží.

5.7. Prodávající vrátí kupujícímu peněžní prostředky (včetně nákladů na dodání), které od něho na základě kupní smlouvy přijal. Prodávající peněžní prostředky vrátí do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je od kupujícího přijal, nebo způsobem, jaký kupující požadoval. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

5.8. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

5.9. Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno či opotřebeno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny zboží a nákladů na dodání zboží.

5.10. Při zasílání zboží je kupující povinen zboží zabalit do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení (prodávající doporučuje zboží zabalit do původního obalu). Kupující odpovídá za poškození zboží při přepravě v důsledku použití nevhodného obalu.

5.11. Náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu v případě odstoupení od kupní smlouvy kupujícím hradí kupující, a to i pokud nemůže být zboží navráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

5.12. Je-li společně se zbožím poskytnut dárek, je příslušná darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kteroukoli stranou, pozbývá darovací smlouva účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnutý dárek.

6. Přeprava zboží

6.1. Způsob přepravy zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob přepravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

6.2. Dodací lhůta je stanovena prodávajícím v potvrzení objednávky a počíná běžet ode dne uhrazení kupní ceny kupujícím. Dodáním zboží podle těchto obchodních podmínek se rozumí okamžik doručení zboží kupujícímu v souladu s kupní smlouvou. Bezdůvodné odmítnutí převzetí zboží kupujícím se nepovažuje za nesplnění povinnosti dodat zboží ze strany prodávajícího ani za odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího. Je-li zboží skladem a nestanoví-li prodávající v potvrzení objednávky jinou dodací lhůtu, zavazuje se prodávající dodat zboží kupujícímu nejpozději do 30 dnů ode dne uhrazení kupní ceny. Není-li zboží skladem, je-li o tomto kupující vhodně informován (prostřednictvím příslušného grafického nebo ovládacího prvku na webovém rozhraní obchodu) a nestanoví-li prodávající jinou dodací lhůtu v potvrzení objednávky, doručí prodávající takové zboží nejpozději do 60 dnů od uhrazení kupní ceny. To neplatí, dohodnou-li se smluvní strany na jiném termínu. Je-li prodávající v prodlení s dodáním zboží, může kupující od smlouvy odstoupit, nesplní-li prodávající svoji povinnost dodat zboží ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu kupující poskytl. Kupující může od smlouvy odstoupit bez dodatečné lhůty jen v případě, že prodávající odmítl plnit nebo je plnění v určeném čase nezbytné s ohledem na okolnosti při uzavření smlouvy anebo kupující sdělil prodávajícímu před uzavřením smlouvy, že je dodání v určitý čas nezbytné.

6.3. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží (včetně nákladů na balení a dodání). Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží, nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.

6.4. Kupující je povinen převzít zboží v místě určeném v objednávce a v čase určeném prodávajícím po konzultaci s kupujícím. Nepřevezme-li kupující zboží v místě a čase dle předchozí věty, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.

6.5. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

6.6. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky či poškození zboží nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky či s tímto porušením související nemůže být brán zřetel.

6.7. V případě objednání více kusů zboží je prodávající oprávněn dodat kupujícímu zboží i po částech (v dílčích dodávkách).

7. Postup převzetí zboží a zjevné vady zboží

7.1. Kupující je povinen zboží ihned po jeho převzetí vybalit, důkladně prohlédnout a zkontrolovat. Při převzetí je kupující povinen postupovat rovněž dle pokynů prodávajícího uvedených v Návodu k použití a údržbě. Návod k použití a údržbě je možné dodat na jakémkoliv trvalém nosiči (zejména listina či PDF soubor). Návod k použití a údržbě nemusí být dodán, není-li to potřebné s ohledem na povahu prodávaného zboží či způsob a dobu jeho užívání. Poskytnutý návod k použití a údržbě je písemný a srozumitelný.

7.2. Zjevné vady zboží je kupující povinen uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu bezprostředně poté, co je mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči dle předchozí věty zjistit.

7.3. Zjevnou vadou zboží se rozumí především mechanické poškození potahové látky, zlomení, ušpinění či podření plastových dřevěných, kovových popřípadě jiných viditelných částí, nefunkčnost polohování, chybějící či evidentně poškozené díly, zjevně vadné provedení čalounění apod. Za zjevnou vadu se považuje rovněž vada spočívající v dodání jiného druhu zboží, včetně jiného barevného provedení, jiného množství zboží nebo nedodání kompletního zboží (chybějící výrobky nebo jejich součásti). Za zjevnou vadu se nepovažují viditelné konstrukční součásti (přiznané svary, hlavy šroubů, matic a vrutů apod.). Zjevnou vadu nelze vyloučit ani při nepoškození přepravního obalu.

7.4. Při převzetí zboží je kupující povinen rovněž zkontrolovat, zda je zboží označeno originálním výrobním štítkem prodávajícího s typem výrobku a datem expedice (tento je nejčastěji umístěn ve spodní části židle pod sedákem). Neoznačení zboží výrobním štítkem v okamžiku jeho převzetí se považuje za zjevnou vadu.

7.5. Při převzetí zboží je kupující povinen rovněž zkontrolovat, zda spolu se zbožím byla řádně dodána i jeho dokumentace uvedená v kupní smlouvě včetně Návodu k použití a údržbě. Nedodání dokumentace se však za zjevnou vadu zboží nepovažuje a není důvodem k nepřevzetí zboží. K doplnění chybějící dokumentace vyzve kupující neprodleně prodávajícího, a to podáním v elektronické podobě zaslaným na emailovou adresu prodávajícího. Prodávající se zavazuje chybějící dokumentaci zboží bez zbytečného odkladu doplnit.

7.6. Zboží, které je zjevně vadné není kupující povinen od prodávajícího nebo dopravce převzít.

8. Práva kupujícího z vadného plnění

8.1. Kupující má v případě vadného plnění prodávajícího následující práva:

– zákonná práva z vadného plnění

– smluvní práva ze záruky za jakost

(dále dohromady jen „práva z vadného plnění“)

8.2. Práva kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1922, 1924, 1925, § 2099 až 2105, 2108 až 2117 a také § 2158 až 2174b občanského zákoníku).

8.3. Kupující je povinen postupovat dle Návodu k použití a údržbě, který je kupujícímu zasílán spolu se zbožím. Tyto návody a také video-návody jsou dostupné i ve webovém rozhraní obchodu na adrese https://therapia.cz/navody-a-videa/.

9. Zákonná práva z vadného plnění

9.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

9.1.1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné;

9.1.2. se zboží hodí k (i) účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, a to i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, nebo (ii) k účelu, který kupující požaduje a prodávající s ním souhlasil;

9.1.3. množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, to neplatí, prokáže-li prodávající, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv;

9.1.4. je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat;

9.1.5. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;

9.1.6. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;

9.1.7. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů; a

9.1.8. prodávající kupujícímu odpovídá také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající.

9.2. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, jestliže tyto vady byly způsobeny neodborným zásahem, užíváním v rozporu s obvyklým určením zboží, nesprávným skladováním, běžným opotřebením, nebo poškozením, které nezpůsobil prodávající.

9.3. Práva z vadného plnění kupujícímu dále nenáleží, pokud o vadě před převzetím zboží věděl nebo musel vědět, dále pokud kupující vadu sám způsobil, zejména tím, že nebo jednal v rozporu s kupní smlouvou, těmito obchodními podmínkami nebo pokyny prodávajícího týkající se zboží.

9.4. Projeví-li se vada v průběhu 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je povinen uplatnit práva z vadného plnění bez zbytečného odkladu poté, kdy vadu zjistil, nebo při náležité pozornosti zjistit měl, a to nejpozději v době 24 měsíců od převzetí.  
Za vady vzniklé nesprávnou nebo zanedbanou údržbou prodávající neodpovídá.

10. Smluvní práva ze záruky za jakost

10.1. Nad rámec zákonných práv kupujícího z vadného plnění poskytuje prodávající na zboží záruku za jakost (dále též jen „záruka“). Prodávající se zaručuje, že jím dodávané zboží bude po dobu uvedenou v tomto článku (v záruční době) způsobilé pro použití ke sjednanému účelu a že si podrží sjednané vlastnosti. Prodávající vydá kupujícímu nejpozději při převzetí zboží potvrzení o záruce (záruční list) v textové podobě. Záruční list musí být sepsán jasným a srozumitelným jazykem a musí obsahovat (i) údaj, že má kupující ze zákona právo vůči prodávajícímu na bezplatnou nápravu a že toto právo není zárukou za jakost dotčeno, a (ii) označení zboží, na něž se záruka vztahuje, obsah záruky, sídlo prodávajícího, postup k uplatnění práv ze záruky a podmínky záruky. Nedodáním záručního listu platnost záruky není dotčena.

10.2. Po dobu trvání záruky musí být zboží označeno originálním výrobním štítkem prodávajícího s typem výrobku a datem expedice. Odstraněním nebo znečitelněním výrobního štítku záruka zaniká.

10.3. Prodávající poskytuje na dodávané zboží záruku v délce 5 let. V případě použití zboží konečným zákazníkem ve vícesměnném provozu se záruční doba zkracuje na 2 roky.
V případě prodeje použitého zboží (např. výstavní vzorky) se záruční doba zkracuje na 2 roky. Prodávající si vyhrazuje právo stanovit podmínky, za kterých může být záruka u konkrétního zboží prodloužena.

10.4. U odolnosti potahů skupiny BX proti prodření poskytuje prodávající záruku v délce 5 let i v případě použití zboží konečným zákazníkem ve vícesměnném provozu.

10.5. Na kovové kříže všech výrobků řady THERAPIA poskytuje prodávající záruku proti rozlomení v délce 10 let, a to i v případě použití zboží konečným zákazníkem ve vícesměnném provozu. Tato záruka se nevztahuje na kolečka a na běžné opotřebení kříže, např. poškrábáním.

10.6. Na samostatně zakoupené komponenty zboží, jejichž výměna nevyžaduje odborný servis výrobce (kolečka, odnímatelné područky apod.) poskytuje prodávající záruku v délce 2 let.

10.7. Na pozáruční opravy poskytuje prodávající záruku v trvání 6 měsíců ode dne, kdy si kupující po provedení opravy zboží převzal.

10.8. Záruční doba začíná běžet dnem předání zboží kupujícímu.

10.9. V případě důvodné reklamace záruční doba neběží po dobu od převzetí reklamovaného zboží prodávajícím do jeho vrácení kupujícímu po vyřízení reklamace. Reklamace, která byla prodávajícím posouzena jako nedůvodná, nemá na běh záruční doby vliv a záruční doba se uplatněním nedůvodné reklamace nepřerušuje.

10.10. Prodávajícím poskytnutá záruka se nevztahuje na následující vady (výluky ze záruky):

  • vady zboží, u kterého došlo k odstranění nebo znečitelnění výrobního štítku;
  • vady zboží způsobené dopravou, není-li dopravcem sám prodávající;
  • zjevné vady zboží, které nebyly řádně uplatněny;
  • vady zboží uplatněné u prodávajícího po uplynutí záruční doby;
  • vady způsobené nesprávným výběrem a nevhodným používáním zboží (například s ohledem na jeho maximální nosnost nebo výrobcem doporučené technické a ergonomické údaje);
  • vady zboží vzniklé v důsledku jeho vystavení agresivnímu prostředí (například zvýšená prašnost, působení chemikálií, vysoká vlhkost, dlouhodobé působení nízkých nebo vysokých teplot apod.);
  • vady zboží vzniklé dopravou, nevhodným skladováním nebo nevybalením výrobku a nesprávnou montáží (pokud zákazník objednal dodání výrobku v částečném demontu), nevýrobními úpravami nebo jinými zásahy do originálního zboží;
  • vady způsobené neodbornou manipulací se zbožím, nesprávnou demontáží (zejména použitím nářadí) či neodborným vybalováním (například proříznutí potahů ostrými předměty). Za neodbornou manipulaci se nepovažují běžné úkony související s užíváním zboží, jako jsou například odejmutí nebo nasazení výměnných patek područek, kotvených pomocí šroubů, výměna koleček apod., jsou-li prováděny dle doporučení výrobce;
  • poškození zboží vzniklé nedostatečným nebo nesprávným ošetřováním a údržbou (například nesprávné ošetřování nebo čištění potahů chemikáliemi apod.);
  • přirozené opotřebení zboží vzniklé běžným užíváním (například opotřebení nebo ušpinění potahů a koleček, změna barvy a povrchových úprav dřevěných a kovových částí oxidací, stárnutím, poškrábáním, vrásnění nebo vytažení potahových materiálů nebo pokles či deformace tvarovacích a kypřících materiálů apod.);
  • drobné estetické vady mimo hlavní funkční a viditelné části sedadel (trčící nitě, mírné estetické nesymetrie šití, mírná nesouosost, přiznané sváry na kovových částech apod.), které nemají vliv na užívání sedadla.

10.11. Kupující odpovídá za pravdivost a úplnost údajů sdělených prodávajícímu při výběru vhodného zboží s ohledem na jeho doporučené technické a ergonomické parametry a dalších skutečností významných pro rozsah a trvání záruky.

10.12. Kupující bere na vědomí, že pro zachování vlastností a užitné hodnoty zboží je nutné při jeho užívání důsledně dodržovat pokyny prodávajícího uvedené v Návodu k použití a údržbě.

11. Uplatnění práv kupujícího z vadného plnění

11.1. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující v místě sídla, v místě podnikání či v provozovně Prodávajícího. Prodávající doporučuje kupujícímu, aby prodávajícího o uplatňované reklamaci informoval předem telefonicky, e-mailem či písemně. Práva z vadného plnění nebo práva ze záruky za jakost je třeba vždy uplatňovat u osoby, od které bylo zboží zakoupeno. Práva z vadného plnění nebo práva ze záruky za jakost u zboží zakoupeného od prodávajícího tak není možné uplatňovat u spolupracujících kamenných obchodů a autorizovaných prodejců.

11.2. Pro usnadnění a zrychlení vyřízení uplatnění práv z vadného plnění nebo práv ze záruky za jakost (dále jen „reklamace“) prodávající doporučuje, aby kupující v oznámení prodávajícímu uvedl následující údaje:

11.2.1. řádné označení reklamovaného zboží (druh, výrobní číslo, číslo zakázky výrobního štítku) – ideálně foto čitelného výrobního štítku;

11.2.2. datum dodání reklamovaného zboží kupujícímu (datum prodeje);

11.2.3. dostatečně určité a konkrétní označení vady zboží nebo popis způsobu, jak se tato vada projevuje, a to i pomocí příloh (fotografie, náčrtky, videa apod.);

11.2.4. reklamací uplatněné právo z vadného plnění;

11.2.5. způsob, jakým má být kupující o vyřízení reklamace vyrozuměn (adresa, emailová adresa, telefonní číslo).

11.2.6 pro snadné vyřízení reklamace je možné použít REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ

11.3. Pro usnadnění a zrychlení vyřízení reklamace je dále vhodné ke zboží přiložit i doklad o zakoupení zboží či daňový doklad – fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží.

11.4. Reklamované zboží kupující zašle prodávajícímu, přičemž prodávající doporučuje kupujícímu, aby reklamované zboží zabalil do původního obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení.

11.5. Právo z vadného plnění je uplatněno okamžikem, kdy kupující oznámí výskyt vady prodávajícímu a uplatní u něj právo z vadného plnění nebo právo ze záruky za jakost.

11.6. Má-li zboží vady, může se kupující domáhat:

11.6.1. opravy nebo dodání nového zboží, a to dle své volby, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady; nebo

11.6.2. doplnění toho, co chybí.

11.7. Namísto práv uvedených v předchozím odstavci se může kupující domáhat přiměřené slevy z ceny či odstoupení od smlouvy v případě, že:

11.7.1. prodávající vadu neodstranil v souladu se zákonem a obchodními podmínkami nebo ji odmítl odstranit;

11.7.2. vada se projeví opakovaně;

11.7.3. vada je podstatným porušením smlouvy;

11.7.4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

11.8. Postupují-li smluvní strany dle bodu 11.6.1. obchodních podmínek odstraní prodávající vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který kupující věc koupil. Nepřevezme-li kupující opravené zboží v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti zboží převzít, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění ve výši obvyklé. Prodávající převezme k odstranění vady zboží na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž zboží, jehož montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem zboží předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.

11.9. O uplatnění práva z vadného plnění vydá prodávající kupujícímu písemné potvrzení, jehož obsahem je (i) datum uplatnění práva z vadného plnění, (ii) předmět reklamace, (iii)  a požadovaný způsob vyřízení reklamace a (iv) kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

11.10. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 (třiceti) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. V této lhůtě je prodávající povinen kupujícího o výsledku reklamace i informovat. O datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace plnění vystaví prodávající kupujícímu písemné potvrzení. Je-li prodávající v prodlení s vyřízením reklamace, má kupující právo odstoupit od smlouvy nebo může požadovat přiměřenou slevu z ceny.

11.11. Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při oprávněném uplatnění reklamace zboží. Právo na úhradu těchto nákladů však musí kupující uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba uplatnit práva z vadného plnění nebo práva ze záruky z jakost.

12. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

12.1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o této smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.

13. Doručování

13.1. Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Kupujícímu je doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu.

13.2. Zpráva je doručena: v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem, v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem, v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb též odepřením převzetí zásilky, odepře-li adresát (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít, v případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb uplynutím lhůty deseti (10) dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.

14. Kontrola prodávajícího, mimosoudní řešení sporů, stížnosti a zákaznické recenze

14.1. K prodeji zboží je prodávající oprávněn na základě živnostenského oprávnění. Činnost prodávajícího nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Kontrolu dodržování právních předpisů na ochranu spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz/). Česká obchodní inspekce je subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů plynoucích z kupní smlouvy či z těchto obchodních podmínek. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Práva spotřebitelů hájí i jejich zájmová sdružení a jiné subjekty na jejich ochranu.

14.2 Pro podání stížnosti týkající se kupní smlouvy a pro vyhledání subjektu alternativního řešení sporů může kupující rovněž využít on-line platformu, která je zřízena Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

14.3. Případné stížnosti vyřizuje prodávající prostřednictvím svého kontaktního e-mailu eshop@therapia.cz.

14.4. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování.

14.5. Zveřejňuje-li prodávající na webovém rozhraní obchodu recenze třetích osob, které využily služeb prodávajícího, mají s ním zkušenost nebo si objednaly od prodávajícího zboží (dále jen jako „zákaznická recenze“) informuje prodávající vhodným způsobem o tom, (i) zda a jak je ta která zákaznická recenze ověřena či (ii) zda se jedná o placenou zákaznickou recenzi. Není-li tato informace uvedena vhodným způsobem u zákaznické recenze, informuje tímto prodávající kupujícího, že zákaznická recenze není ověřena a že se nejedná o placenou zákaznickou recenzi.

15. Ochrana autorských práv, odpovědnost a užívání webového rozhraní

15.1. Obsah webových stránek umístěných na webovém rozhraní (texty včetně obchodních podmínek, fotografií, obrázků, log, programových vybavení a dalšího) je chráněn autorským právem prodávajícího nebo právy dalších osob. Obsah kupující nesmí měnit, kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli účelu bez našeho souhlasu či souhlasu oprávněných osob. Zejména je zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií a textů umístěných na webovém rozhraní.

15.2. Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

15.3. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Při využívání webového rozhraní kupující nesmí používat postupy, které by mohly narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém.

15.4. Pokud se kupující při užívání webového rozhraní dopustí jakéhokoliv protiprávního jednání, vyhrazuje si prodávající oprávnění omezit, pozastavit nebo ukončit přístup kupujícího na webové rozhraní, a to bez jakékoli náhrady. V tomto případě je kupující dále povinen prodávajícímu uhradit škodu, která tímto jednáním vznikla, a to v plné výši.

15.5. Prodávající upozorňuje kupujícího na to, že kliknutím na některé odkazy na webovém rozhraní může dojít k opuštění webového rozhraní a k přesměrování na webové stránky třetích subjektů.

16. Ustanovení o nahraném obsahu

16.1. Umožňuje-li prodávající nahrávat prostřednictvím webového rozhraní obchodu jakýkoliv obsah jako jsou soubory, texty, např. textové recenze či obrázky, uplatní se též tento čl. 16 obchodních podmínek.

16.2 Prodávající aktivně nemonitoruje legálnost nahraného obsahu, a nehraje tedy aktivní roli takové povahy, že by bylo možné konstatovat, že nahraný obsah zná anebo kontroluje. Prodávající je však oprávněn (avšak nikoliv povinen) provádět preventivní kontrolu legálnosti nahraného obsahu. V případě, že by nahraný obsah (i) mohl porušit obchodní podmínky, obecně závazné právní předpisy či dobré mravy nebo (ii) mohl zasáhnout do práv třetích osob či prodávajícího, je prodávající oprávněn nahraný obsah kdykoliv smazat.

16.3 Zjistí-li uživatel či třetí osoba, že se na webovém rozhraní obchodu nachází obsah, který porušuje práva třetích osob či obecně závazné předpisy (dále jen „stěžovatel“ a takový obsah jako „nelegální obsah“), může se stěžovatel obrátit na prodávajícího, a to prostřednictvím odůvodněného upozornění. Prodávající v takových případech postupuje v souladu s principem „notice-takedown“, dospěje-li na základě upozornění stěžovatele, že se skutečně jedná o nelegální obsah. Stěžovatel může využít kontaktních údajů v úvodu obchodních podmínek. Upozornění stěžovatele by mělo obsahovat alespoň:

16.3.1. identifikační údaje stěžovatele, fyzický nebo elektronický podpis stěžovatele či osoby oprávněné jednat jménem stěžovatele;

16.3.2. identifikaci díla chráněného autorskými či jinými právy vč. odkazu na nelegální obsah, např. screenshot či URL adresa nebo jiná informace k dohledání nelegálního obsahu na webovém rozhraní obchodu;

16.3.3. odůvodnění či informace přiměřeně postačujících k tomu, aby mohl prodávající bez nepřiměřeného úsilí ověřit, že zobrazením či zveřejněním nelegálního obsahu ve webovém rozhraní obchodu je stěžovateli či třetí osobě zasahováno do práv; a

16.3.4. informace přiměřeně postačujících k tomu, aby mohl prodávající kontaktovat stěžovatele, zejm. e-mailová adresa a případně i telefonní číslo.

17. Rozhodné právo a řešení sporů

17.1. Vztah založený kupní smlouvou se řídí českým právním řádem, zejména občanským zákoníkem. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak se smluvní strany dohodly, že se kupní smlouva uzavřená mezi nimi řídí příslušnými právními předpisy České republiky. V žádném případě se nepoužije Úmluva OSN o mezinárodní koupi zboží a Úmluva OSN o promlčení při mezinárodní koupi zboží. Dále smluvní strany vylučují aplikaci § 557, § 558 odst. 2., 1732 odst. 2, 1740 odst. 3, 1748 občanského zákoníku. Ničím v tomto odstavci (vč. volby práva) není vyloučena ochrana spotřebitele poskytnutá mu právem státu, kde má spotřebitel své obvyklé bydliště, a však pouze za předpokladu, že má právo se takové ochrany dovolávat s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (tzv. ŘÍM I).

17.2. Smluvní strany se výslovně dohodly, že veškeré spory, které by v budoucnu vznikly z kupní smlouvy uzavřené mezi nimi, spory, které vzniknou v souvislosti s kupní smlouvou, včetně sporů ohledně její platnosti, výkladu, realizace či ukončení, práva z tohoto právního vztahu přímo či nepřímo vznikající, otázky právní platnosti tohoto právního vztahu, otázky práv s výše uvedenými právy souvisejícími, a to i v případě, že tato kupní smlouva bude neplatná, zrušena nebo od ní bude odstoupeno, budou nejprve řešeny smírnou cestou na zásadách poctivosti a dobrých mravů. V případě neúspěchu smírného řešení budou spor řešeny v rámci soudního řízení před soudy České republiky. Ničím v tomto odstavci není dotčeno právo spotřebitele využít jiného soudu, avšak pouze za předpokladu a za podmínek nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1215/2012 ze dne 12. prosince 2012 o příslušnosti a uznávání a výkonu soudních rozhodnutí v občanských a obchodních věcech (tzv. BRUSEL I).

18. Závěrečná ustanovení

18.1. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

18.1. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

18.1. Nebude-li dohodnuto jinak nebo není-li v těchto obchodních podmínkách stanoveno jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně pozemní poštou. Kupujícímu je doručováno na elektronickou adresu kupujícího, zpráva je doručena okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty kupujícího.

18.1. Kupující není bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího oprávněn práva a povinnosti z kupní smlouvy postoupit na třetí osobu.

18.1. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

18.1. Upravují-li tyto obchodní podmínky práva a povinnosti kupujícího z kupní smlouvy uzavřené před účinností těchto obchodních podmínek pro kupujícího výhodněji, než obchodní podmínky, kterými se řídí daná kupní smlouva, použijí se v těchto případech příslušná výhodnější ustanovení těchto obchodních podmínek.

V Krnově dne 1. ledna 2025

Přílohy: Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy